Reyle, geleneksel ile geleneksel olmayan malzemeleri özgün şekilde kullanarak soyut
biçimleri cesurca keşfe çıktığı, geleneksel sanat yorumlarının sınırlarını zorlayan yapıtlarıyla
bilinir. Isyan ile gelenek, çürüme ile canlılık gibi karşıtlıkları bir araya getirdiği yapıtları klişeleri
zekice eleştiren satirik bir tavır taşır. Reyle’nin çokboyutlu pratiği keskin bir kavrayışla
modernitenin ironi ve çelişkilerinin içine dalar. Reyle, farklı unsurları bir araya getirerek ya da
onları bambaşka bağlamlarda yeniden hayal ederek o güne kadar söylenmemiş anlatılar inşa
eder ve Zamanın Ruhunu yeni baştan yazar. Bu kasıtlı yaklaşım olağan olanla uyuşmaya direnç
gösterir –Reyle, sanatsal ifadenin homojenleşmesinin karşısında düşünceye kışkırtıcı bir alan
açar ve bunu yaparken, aynı zamanda, çağdaş sanatın hâkim eğilim ve beklentilerine meydan
okur.
Bağımsız konumlanan büyük ölçekli paslanmaz çelik heykeller ile duvar kabartmaları,
sanki sanal bir boyutun varlıklarıymışçasına, neredeyse uzay boşluğunda salınır gibidir. Temiz
hatlara ve minimalist bir tasarıma sahiptirler; ancak bu durum sterilliğin çok uzağındadır:
Benzersiz bir enerji ve mevcudiyet sergileyen heykeller, izleyiciyi, formları ve onları çevreleyen
uzam arasındaki etkileşimi keşfe çıkmaya davet eder.
Anselm Reyle (d. 1970) eğitimini Stuttgart ve Karlsruhe Güzel Sanatlar Akademisi’nde
tamamladı. 1997’den beri çalışmalarını Berlin’de sürdüren Reyle, 2009’dan bu yana Hamburg
Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde profesör olarak görev yapıyor. Reyle’nin çalışmaları, aralarında
MoCA Westport (2023); 6. Suzhou
Jinji Lake Bienali, Suzhou (2023); Song Museum, Pekin (2019); Deichtorhallen Hamburg
(2012); Schinkel Pavyonu, Berlin (2012); Arken Modern Sanat Müzesi, Ishoj (2011); Des Moines
Sanat Merkezi, Iowa (2011); Kunsthalle Tübingen (2009) ve Kunsthalle Zürich’in (2006) de
bulunduğu prestijli kurumlardaki çok sayıda kişisel sergide sergilendi.