İSTANBUL İZMİR

Untitled

           

Reyle, geleneksel ile geleneksel olmayan malzemeleri özgün şekilde kullanarak soyut biçimleri cesurca keşfe çıktığı, geleneksel sanat yorumlarının sınırlarını zorlayan yapıtlarıyla bilinir. Isyan ile gelenek, çürüme ile canlılık gibi karşıtlıkları bir araya getirdiği yapıtları klişeleri zekice eleştiren satirik bir tavır taşır. Reyle’nin çokboyutlu pratiği keskin bir kavrayışla modernitenin ironi ve çelişkilerinin içine dalar. Reyle, farklı unsurları bir araya getirerek ya da onları bambaşka bağlamlarda yeniden hayal ederek o güne kadar söylenmemiş anlatılar inşa eder ve Zamanın Ruhunu yeni baştan yazar. Bu kasıtlı yaklaşım olağan olanla uyuşmaya direnç gösterir –Reyle, sanatsal ifadenin homojenleşmesinin karşısında düşünceye kışkırtıcı bir alan açar ve bunu yaparken, aynı zamanda, çağdaş sanatın hâkim eğilim ve beklentilerine meydan okur.

Bağımsız konumlanan büyük ölçekli paslanmaz çelik heykeller ile duvar kabartmaları, sanki sanal bir boyutun varlıklarıymışçasına, neredeyse uzay boşluğunda salınır gibidir. Temiz hatlara ve minimalist bir tasarıma sahiptirler; ancak bu durum sterilliğin çok uzağındadır: Benzersiz bir enerji ve mevcudiyet sergileyen heykeller, izleyiciyi, formları ve onları çevreleyen uzam arasındaki etkileşimi keşfe çıkmaya davet eder.

Anselm Reyle (d. 1970) eğitimini Stuttgart ve Karlsruhe Güzel Sanatlar Akademisi’nde tamamladı. 1997’den beri çalışmalarını Berlin’de sürdüren Reyle, 2009’dan bu yana Hamburg Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde profesör olarak görev yapıyor. Reyle’nin çalışmaları, aralarında MoCA Westport (2023); 6. Suzhou

Jinji Lake Bienali, Suzhou (2023); Song Museum, Pekin (2019); Deichtorhallen Hamburg (2012); Schinkel Pavyonu, Berlin (2012); Arken Modern Sanat Müzesi, Ishoj (2011); Des Moines Sanat Merkezi, Iowa (2011); Kunsthalle Tübingen (2009) ve Kunsthalle Zürich’in (2006) de bulunduğu prestijli kurumlardaki çok sayıda kişisel sergide sergilendi.

MAĞAZALAR, HİZMETLER VE DAHA FAZLASI İÇİN